„Trudny klient”
Warsztaty dla „pomagających”
W pracy wydanej wiele lat temu Józef Tischner napisał, że w trakcie spotkania z drugim człowiekiem otwiera się horyzont sensu. Aby jednak móc swobodnie poruszać się po tym horyzoncie, osobie pomagającej potrzebna jest umiejętność rozumienia siebie, własnych emocji, przekonań i wartości. Drugą ważną wartością jest umiejętność empatii wobec samego siebie. Jest to niezbędne do pracy z drugim człowiekiem, gdzie narzędziem do pracy , jesteśmy my sami.
Chcemy by warsztat stał się okazją do dyskusji o potencjale i ograniczeniach ekspresji werbalnej i pozawerbalnej w życiu osobistym i zawodowym, gdyż „nie istnieje relacja bez emocji. Gdy spotykają się dwie osoby i nie ma między nimi żadnych emocji, to zamiast autentycznego spotkania pojawi się jedynie obojętność.”
Uczestnicy:
- Omówią przykłady z dotychczasowych sposobów radzenia sobie z emocjami;
- Odkryją potencjał i ograniczenia ekspresji pozawerbalnej na sobie;
- Zastanowią się nad czynnikami stresu wpływającymi na wypalenie zawodowe
- Omówienie zjawiska wypalenia zawodowego w relacji pomagania i jego komponentów, takich jak: emocjonalne wyczerpanie, depersonalizacja, obniżanie własnych dokonań zawodowych.
II cykl warsztatów: 16 maja 2015 rok; rozpoczęcie godz. 9:30 – 13.30.
Liczba miejsc ograniczona: do 26 osób
Prowadzący:
- mgr Iwona Wojnowska-Rudnik – psychoterapeuta
- mgr Magdalena Stępień – psycholog